Avui bona part de la premsa informa que l’Alcalde de Barcelona per fi accepta connectar els dos tramvies de la ciutat el Trambaix i el trambesós. Crec que és una molt bona notícia que pot ajudar molt a resoldre els problemes de mobilitat del tram central de la Diagonal, i alhora donarà molt més sentit als actuals tramvies. Ara començarà la fase d’estudi, veurem com es concreta cada actuació, segur que costarà molt, és necessitarà paciència, recerca del diàleg i consens, però segur que l’àrea metropolitana millorarà. Penseu que des de Cornellà, Sant Joan o Sant Feliu ja no només podrem accedir a la part alta de Barcelona en tram, si no que arribarem al centre de la ciutat i fins a Badalona. Una bona notícia doncs, que es dona per la mobilització i la tossuderia de molta gent, entitats i algun partit, i que justifica la presència de forces petites com ICV als governs de Barcelona i de Catalunya, amb el PSC en governant en solitari mai s’hauria fet. Els socialistes de Badalona i a Cornellà, per posar dos exemples, ens van titllar a la gent d'ICV de bojos quan vam demanar la interconnexió dels tramvies, tant de bo quan estigui feta i Hereu, Montilla, Balmón i Serra la inauguirin ens reconeguin que teníem raó.
En qualsevol cas, al Baix encara falta ampliar la línia des de Cornellà, Sant Joan i Sant Feliu cap a d'altres ciutat, i per tant queda feina per fer.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
1 comentario:
La connexió d`ambdós tramvies per la diagonal es una molt bona noticia. Ara cal vetllar perquè es faci depressa i bé, i no estaria de més anar recordant (és bò tirar d`hemeroteques), qui té la paternitat d`aquesta proposta.
Ara bé: amb això no n`hi ha prou; cal que el trambaix arribi fins a Sant Boi. Tan sols cal fer -o ampliar- un pont per damunt del llobregat. La distància entre la parada del Trambaix a l`Eroski (Cornellà) i Sant Boi és d`apenes 3 Km. en línea recta. Sant Boi està massa aïllat tot i tenir més de 80.000 habitants i una àrea d`influència molt superior. Es una sol.lució barata, ecològica, neta, ràpida, senzilla, popular i llògica desde tots els punts de vista. No té sentit fer arribar el metro a barriades "pijas" de Sant Feliu amb poquíssims habitants (amb doble recorregut i una inversió brutal), i no aprofitar el trambais per fer-lo arribar a Sant Boi.
Publicar un comentario