martes, 9 de septiembre de 2008

Es connectaran els tramvies de Barcelona

Avui bona part de la premsa informa que l’Alcalde de Barcelona per fi accepta connectar els dos tramvies de la ciutat el Trambaix i el trambesós. Crec que és una molt bona notícia que pot ajudar molt a resoldre els problemes de mobilitat del tram central de la Diagonal, i alhora donarà molt més sentit als actuals tramvies. Ara començarà la fase d’estudi, veurem com es concreta cada actuació, segur que costarà molt, és necessitarà paciència, recerca del diàleg i consens, però segur que l’àrea metropolitana millorarà. Penseu que des de Cornellà, Sant Joan o Sant Feliu ja no només podrem accedir a la part alta de Barcelona en tram, si no que arribarem al centre de la ciutat i fins a Badalona. Una bona notícia doncs, que es dona per la mobilització i la tossuderia de molta gent, entitats i algun partit, i que justifica la presència de forces petites com ICV als governs de Barcelona i de Catalunya, amb el PSC en governant en solitari mai s’hauria fet. Els socialistes de Badalona i a Cornellà, per posar dos exemples, ens van titllar a la gent d'ICV de bojos quan vam demanar la interconnexió dels tramvies, tant de bo quan estigui feta i Hereu, Montilla, Balmón i Serra la inauguirin ens reconeguin que teníem raó.
En qualsevol cas, al Baix encara falta ampliar la línia des de Cornellà, Sant Joan i Sant Feliu cap a d'altres ciutat, i per tant queda feina per fer.

1 comentario:

les hores i els dies dijo...

La connexió d`ambdós tramvies per la diagonal es una molt bona noticia. Ara cal vetllar perquè es faci depressa i bé, i no estaria de més anar recordant (és bò tirar d`hemeroteques), qui té la paternitat d`aquesta proposta.
Ara bé: amb això no n`hi ha prou; cal que el trambaix arribi fins a Sant Boi. Tan sols cal fer -o ampliar- un pont per damunt del llobregat. La distància entre la parada del Trambaix a l`Eroski (Cornellà) i Sant Boi és d`apenes 3 Km. en línea recta. Sant Boi està massa aïllat tot i tenir més de 80.000 habitants i una àrea d`influència molt superior. Es una sol.lució barata, ecològica, neta, ràpida, senzilla, popular i llògica desde tots els punts de vista. No té sentit fer arribar el metro a barriades "pijas" de Sant Feliu amb poquíssims habitants (amb doble recorregut i una inversió brutal), i no aprofitar el trambais per fer-lo arribar a Sant Boi.