jueves, 19 de junio de 2008

REBUIG A LA PROPOSTA DE FOMENTO SOBRE EL FERROCARRIL CORNELLÀ- CASTELLDEFELS

El President d’ICV del Baix Llobregat, Lluís Moreno demana a partits, sindicats, associacions i PTP una solució consensuada definitiva, sostenible i coherent per a l’arribada del metro al Baix Llobregat i pel projecte ferroviari entre Cornellà i Castelldefels

ICV del Baix Llobregat ha intensificat les darreres setmanes la seva campanya “Connecta’t amb Iniciativa”, amb actes a les diferents ciutats del Baix Llobregat, un blog per recollir suggeriments i opinions de la ciutadania i mocions als ajuntaments. L’objectiu: explicar les alternatives al perllongament de la L3 de metro a la comarca i de la línia C-3 de Rodalies Renfe.

La presentació de l’estudi informatiu de Fomento sobre la línia C-3 de Rodalies entre Castelldefels i Cornellà que obvia Sant Feliu de Llobregat ha confós encara més la ciutadania de la comarca, ja que la proposta del govern central no coincideix amb la del Departament de Política Territorial, el que demostra la falta de coordinació i el greu error en la planificació d’infrastructures en aquesta zona del Baix Llobregat.

Per al President comarcal, Lluís Moreno, “no es pot deslligar la definició de la prolongació de la L3 del Metro del traçat de la futura línia C3 de Rodalies RENFE, que ha d’unir les dues ribes del Llobregat, i alhora cal continuar avançant en el perllongament del Trambaix fins a Molins i Sant Vicenç”. No té sentit planificar per separat les infraestructures de transport a la comarca si el que es vol és disposar d’una potent xarxa de tren-tramvia-metro, accessible, ràpida, eficient i sostenible, realment competitiva al vehicle privat.

Respecte la C-3, ICV planteja un traçat més recte, més econòmic i més intel·ligent que el proposat pel Departament de Política Territorial -que passa innecessàriament per Sant Joan Despí i Sant Feliu- o el que impulsa Fomento –que dibuixa un traçat fins a Sant Joan i esquiva la capital comarcal-.

A banda, ICV del Baix Llobregat proposa que el perllongament de la L3 vagi des de Zona Universitària en una doble direcció i una bifurcació a Sant Just Desvern amb dos ramals: un cap a Sant Feliu, passant pel barri de Mas Lluí, estació de RENFE i el barri de Falguera un altre cap a Sant Boi de Llobregat.

L’organització comarcal d’ICV enviarà els propers dies una carta als partits, sindicats, associacions de veïns i PTP del Baix Llobregat proposant un acord comarcal consensuat i conjunt que expressi clarament la necessitat de planificació conjunta de les infraestructures de transport públic, i l’increment de les inversions al Baix Llobregat en el marc de la revisió del Pla Director d’Infraestructures de Transport Públic Col·lectiu a la Regió Metropolitana de Barcelona.

No hay comentarios: