jueves, 19 de junio de 2008

SANT FELIU DE LLOBREGAT QUEDA EXCLOSA DE LA PROPOSTA DE NOVA LÍNIA DE RODALIES C3 CASTELLDEFELS- CORNELLÀ

ICV-EUIA exigeix a l’equip de govern de la ciutat que se sumi al diàleg i l’esforç per aconseguir que la capital del Baix Llobregat quedi connectada directament a la xarxa de metro, amb la millor proposta per a la ciutat.

ICV-EUIA ha informat que el "ESTUDIO INFORMATIVO “CERCANÍAS DE BARCELONA. NUEVA LÍNEA CORNELLÀ – CASTELLDEFELS” elaborat pel Ministeri de Foment no contempla que la nova línia de rodalies C3 arribi fins a Sant feliu de Llobregat. Contrariament al comprimis que l’Alcalde de Sant feliu de Llobregat afirmava havia tancat amb la resta d’alcaldes i el Departament d’Obres Públiques de la Generalitat.

Aquest estudi ja ha estat lliurat a tots els ajuntaments afectats, tot i que el de Sant Feliu encara no ha informat.

L’estudi no concreta en quin punt, entre Cornellà i Sant Joan Despí, la nova línia de rodalies efectuarà el salt del riu fins a Sant Boi de Llobregat, el que si queda clara es la no arribada a Sant Feliu de Llobregat.

ICV-EUIA recorda la proposta que està defensant, amb la realització d’una campanya pública i la presentació de mocions als plens, de connectar la línia C3 directament des de Cornellà a Sant Boi, i de prolongació de la L3 de metro amb dos ramals a partir de Sant Just, un en direcció a Sant Joan Despí, per creuar el riu fins a Sant Boi, i un altre fins a Sant Feliu, amb tres parades a la ciutat.

Jordi San José, portaveu d’ICV-EUIA, ha manifestat que “ara te menys sentit que mai l’argument que l’alcalde va utilitzar per votar en contra de la proposta d’ICV-EUIA, de que tenia un comprimís amb altres alcaldes, ja que aquest comprimís en tot cas ha estat trencat. Ara toca que Vazquez prioritzi d’una vegada els interessos de la nostra ciutat”.

A més el portaveu d’ICV-EUIA ha manifestat que l’actual proposta de prolongació de la L3 de metro, plantejada des del Departament d’Obres Públiques, “presenta un traçat absurd, en paral·lel a l’actual via de RENFE entre Sant Joan i Sant Feliu. I que precisament aquesta absurditat, pot posar en perill l’arribada del metro a Sant Feliu, i quedar eliminada de la futura expansió de la L-3, amb el que la ciutat perdria la connexió directa amb la xarxa de metro”.

Per aquest motiu, Jordi San José ha instat a l’alcalde de Sant Feliu a “sumar-se al diàleg i l’esforç per aconseguir la millor proposta per connectar la ciutat de Sant Feliu amb la xarxa de metro”.

No hay comentarios: